Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Daniel Brandeis |
Documentos disponibles escritos por este autor (2)
Refinar búsqueda
Cognitive training for attention-deficit/hyperactivity disorder / Samuele Cortese en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Cognitive training for attention-deficit/hyperactivity disorder : meta-analysis of clinical and neuropsychological outcomes from randomized controlled trials Tipo de documento: texto impreso Autores: Samuele Cortese, Autor ; Maite Ferrin, Autor ; Daniel Brandeis, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 164–174 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: TDAH, No farmacológico, Memoria de trabajo, Funciones ejecutivas, Psiquiatría basada en evidencia Resumen: The authors performed meta-analyses of randomized controlled trials to examine the effects of cognitive training on attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) symptoms, neuropsychological deficits, and academic skills in children/adolescents with ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22505
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 164–174[artículo] Cognitive training for attention-deficit/hyperactivity disorder : meta-analysis of clinical and neuropsychological outcomes from randomized controlled trials [texto impreso] / Samuele Cortese, Autor ; Maite Ferrin, Autor ; Daniel Brandeis, Autor . - 2020 . - pp. 164–174.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 164–174
Palabras clave: TDAH, No farmacológico, Memoria de trabajo, Funciones ejecutivas, Psiquiatría basada en evidencia Resumen: The authors performed meta-analyses of randomized controlled trials to examine the effects of cognitive training on attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) symptoms, neuropsychological deficits, and academic skills in children/adolescents with ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22505 Neurofeedback for attention-deficit/hyperactivity disorder / Samuele Cortese en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2016 - Vol.55 - No.6 (Junio)
[artículo]
Título : Neurofeedback for attention-deficit/hyperactivity disorder : meta-analysis of clinical and neuropsychological outcomes from randomized controlled trials Tipo de documento: texto impreso Autores: Samuele Cortese, Autor ; Maite Ferrin, Autor ; Daniel Brandeis, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 444–455 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: TDAH, Neurofeedback, Tratamiento no farmacológico, Metanálisis, Riesgo de sesgo Resumen: We performed meta-analyses of randomized controlled trials to examine the effects of neurofeedback on attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) symptoms and neuropsychological deficits in children and adolescents with ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22444
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2016 - Vol.55 - No.6 (Junio) . - pp. 444–455[artículo] Neurofeedback for attention-deficit/hyperactivity disorder : meta-analysis of clinical and neuropsychological outcomes from randomized controlled trials [texto impreso] / Samuele Cortese, Autor ; Maite Ferrin, Autor ; Daniel Brandeis, Autor . - 2020 . - pp. 444–455.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2016 - Vol.55 - No.6 (Junio) . - pp. 444–455
Palabras clave: TDAH, Neurofeedback, Tratamiento no farmacológico, Metanálisis, Riesgo de sesgo Resumen: We performed meta-analyses of randomized controlled trials to examine the effects of neurofeedback on attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) symptoms and neuropsychological deficits in children and adolescents with ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22444