Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Latha V. Soorya |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Randomized comparative trial of a social cognitive skills group for children with autism spectrum disorder / Latha V. Soorya en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Randomized comparative trial of a social cognitive skills group for children with autism spectrum disorder Tipo de documento: texto impreso Autores: Latha V. Soorya, Autor ; Paige M. Siper, Autor ; Todd Beck, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 208–216 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Grupos de habilidades sociales, Autismo, Cognición social, Intervención cognitiva conductual, Comunicación social Resumen: This study evaluated the efficacy of a targeted social skills training group in school-aged children with autism spectrum disorder (ASD). The intervention, Seaver-NETT (Nonverbal communication, Emotion recognition, and Theory of mind Training), is a 12-session cognitive-behavioral intervention (CBI) for verbal,... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22510
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 208–216[artículo] Randomized comparative trial of a social cognitive skills group for children with autism spectrum disorder [texto impreso] / Latha V. Soorya, Autor ; Paige M. Siper, Autor ; Todd Beck, Autor . - 2020 . - pp. 208–216.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 208–216
Palabras clave: Grupos de habilidades sociales, Autismo, Cognición social, Intervención cognitiva conductual, Comunicación social Resumen: This study evaluated the efficacy of a targeted social skills training group in school-aged children with autism spectrum disorder (ASD). The intervention, Seaver-NETT (Nonverbal communication, Emotion recognition, and Theory of mind Training), is a 12-session cognitive-behavioral intervention (CBI) for verbal,... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22510