Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
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Autor Joanna Martin |
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Clinical and cognitive characteristics of children with attention-deficit hyperactivity disorder, with and without copy number variants / Kate Langley en The British Journal of Psychiatry, Año 2011 - Vol. 199 - No. 5 (Noviembre)
[artículo]
Título : Clinical and cognitive characteristics of children with attention-deficit hyperactivity disorder, with and without copy number variants Tipo de documento: texto impreso Autores: Kate Langley, Autor ; Joanna Martin, Autor ; Sharifah Shameem Agha, Autor Fecha de publicación: 2021 Artículo en la página: pp. 398 - 403 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad, Discapacidades del desarrollo, Discapacidad intelectual, Pruebas de inteligencia, Entrevista psicológica. Resumen: Submicroscopic, rare chromosomal copy number variants (CNVs) contribute to neurodevelopmental disorders but it is not known whether they define atypical clinical cases. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=27503
in The British Journal of Psychiatry > Año 2011 - Vol. 199 - No. 5 (Noviembre) . - pp. 398 - 403[artículo] Clinical and cognitive characteristics of children with attention-deficit hyperactivity disorder, with and without copy number variants [texto impreso] / Kate Langley, Autor ; Joanna Martin, Autor ; Sharifah Shameem Agha, Autor . - 2021 . - pp. 398 - 403.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in The British Journal of Psychiatry > Año 2011 - Vol. 199 - No. 5 (Noviembre) . - pp. 398 - 403
Palabras clave: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad, Discapacidades del desarrollo, Discapacidad intelectual, Pruebas de inteligencia, Entrevista psicológica. Resumen: Submicroscopic, rare chromosomal copy number variants (CNVs) contribute to neurodevelopmental disorders but it is not known whether they define atypical clinical cases. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=27503 Shared genetic influences between attention-deficit/hyperactivity disorder (adhd) traits in children and clinical adhd / Evie Stergiakouli en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.4 (Abril)
[artículo]
Título : Shared genetic influences between attention-deficit/hyperactivity disorder (adhd) traits in children and clinical adhd Tipo de documento: texto impreso Autores: Evie Stergiakouli, Autor ; Joanna Martin, Autor ; Marian L. Hamshere, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 322–327 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno de déficit de atención e hiperactividad (TDAH), Puntajes de riesgo poligénico, Estudio longitudinal Avon de padres e hijos (ALSPAC), Variantes comunes, Genética Resumen: Twin studies and genome-wide complex trait analysis (GCTA) are not in agreement regarding heritability estimates for behavioral traits in children from the general population. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22521
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.4 (Abril) . - pp. 322–327[artículo] Shared genetic influences between attention-deficit/hyperactivity disorder (adhd) traits in children and clinical adhd [texto impreso] / Evie Stergiakouli, Autor ; Joanna Martin, Autor ; Marian L. Hamshere, Autor . - 2020 . - pp. 322–327.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.4 (Abril) . - pp. 322–327
Palabras clave: Trastorno de déficit de atención e hiperactividad (TDAH), Puntajes de riesgo poligénico, Estudio longitudinal Avon de padres e hijos (ALSPAC), Variantes comunes, Genética Resumen: Twin studies and genome-wide complex trait analysis (GCTA) are not in agreement regarding heritability estimates for behavioral traits in children from the general population. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22521 Translating discoveries in attention-deficit/hyperactivity disorder genomics to an outpatient child and adolescent psychiatric cohort / Pieter J. Vuijk en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2020 - Vol. 59 - No.8 (Agosto)
[artículo]
Título : Translating discoveries in attention-deficit/hyperactivity disorder genomics to an outpatient child and adolescent psychiatric cohort Tipo de documento: texto impreso Autores: Pieter J. Vuijk, Autor ; Joanna Martin, Autor ; Ellen B. Braaten, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 964-977 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno por deficit de atención e hiperactividad, Traducción clínica, Medicina genómica, Riesgo poligénico Resumen: Genomic discoveries should be investigated in generalizable child psychiatric samples in order to justify and inform studies that will evaluate their use for specific clinical purposes. In youth consecutively referred for neuropsychiatric evaluation, we examined 1) the convergent and discriminant validity of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) polygenic risk scores (PRSs) in relation to DSM-based ADHD phenotypes;... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=24759
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2020 - Vol. 59 - No.8 (Agosto) . - pp. 964-977[artículo] Translating discoveries in attention-deficit/hyperactivity disorder genomics to an outpatient child and adolescent psychiatric cohort [texto impreso] / Pieter J. Vuijk, Autor ; Joanna Martin, Autor ; Ellen B. Braaten, Autor . - 2020 . - pp. 964-977.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2020 - Vol. 59 - No.8 (Agosto) . - pp. 964-977
Palabras clave: Trastorno por deficit de atención e hiperactividad, Traducción clínica, Medicina genómica, Riesgo poligénico Resumen: Genomic discoveries should be investigated in generalizable child psychiatric samples in order to justify and inform studies that will evaluate their use for specific clinical purposes. In youth consecutively referred for neuropsychiatric evaluation, we examined 1) the convergent and discriminant validity of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) polygenic risk scores (PRSs) in relation to DSM-based ADHD phenotypes;... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=24759