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Autor Maria da Graça Morais Martin |
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Reduced prefrontal activation in pediatric patients with obsessive-compulsive disorder during verbal episodic memory encoding / Marcelo Camargo Batistuzzo en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.10 (Octubre)
[artículo]
Título : Reduced prefrontal activation in pediatric patients with obsessive-compulsive disorder during verbal episodic memory encoding Tipo de documento: texto impreso Autores: Marcelo Camargo Batistuzzo, Autor ; Joana Bisol Balardin, Autor ; Maria da Graça Morais Martin, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 849–858 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno obsesivo compulsivo, Resonancia magnética funcional, Memoria verbal episódica, Agrupamiento semántico Resumen: Patients with obsessive-compulsive disorder (OCD) often present with deficits in episodic memory, and there is evidence that these difficulties may be secondary to executive dysfunction, that is, impaired selection and/or application of memory-encoding strategies (mediation hypothesis). Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22574
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.10 (Octubre) . - pp. 849–858[artículo] Reduced prefrontal activation in pediatric patients with obsessive-compulsive disorder during verbal episodic memory encoding [texto impreso] / Marcelo Camargo Batistuzzo, Autor ; Joana Bisol Balardin, Autor ; Maria da Graça Morais Martin, Autor . - 2020 . - pp. 849–858.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.10 (Octubre) . - pp. 849–858
Palabras clave: Trastorno obsesivo compulsivo, Resonancia magnética funcional, Memoria verbal episódica, Agrupamiento semántico Resumen: Patients with obsessive-compulsive disorder (OCD) often present with deficits in episodic memory, and there is evidence that these difficulties may be secondary to executive dysfunction, that is, impaired selection and/or application of memory-encoding strategies (mediation hypothesis). Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22574