Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
[número]
es un número de Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry / American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (1987; New York, Estados Unidos)
[número] es un número de Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry / American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (1987; New York, Estados Unidos) ISSN : 0890-8567 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
|
Ejemplares (1)
Código de barras | Signatura | Tipo de medio | Ubicación | Sección | Estado |
---|---|---|---|---|---|
102038 | Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry | Publicaciones seriadas | Biblioteca Instituto Colombiano del Sistema Nervioso | Hemeroteca | Disponible |
Artículos
Añadir el resultado a su cestaIn context: a developmental model of reward processing, with implications for autism and sensitive periods / Caitlin C. Clements en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : In context: a developmental model of reward processing, with implications for autism and sensitive periods Tipo de documento: texto impreso Autores: Caitlin C. Clements, Autor ; Karina Ascunce, Autor ; Charles A. Nelson, Autor Fecha de publicación: 2023 Artículo en la página: pp. 1200-1216 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Premio, Infancia, Autismo, Motivación Resumen: Differences in reward processing have been associated with numerous psychiatric disorders, including autism and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). Many attempts to understand reward processing characterize differences in clinical populations after disorder onset; however, divergence may begin much earlier. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30532
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1200-1216[artículo] In context: a developmental model of reward processing, with implications for autism and sensitive periods [texto impreso] / Caitlin C. Clements, Autor ; Karina Ascunce, Autor ; Charles A. Nelson, Autor . - 2023 . - pp. 1200-1216.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1200-1216
Palabras clave: Premio, Infancia, Autismo, Motivación Resumen: Differences in reward processing have been associated with numerous psychiatric disorders, including autism and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). Many attempts to understand reward processing characterize differences in clinical populations after disorder onset; however, divergence may begin much earlier. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30532 Systematic review and meta-analysis: group-based interventions for treating posttraumatic stress symptoms in children and adolescents / Rebecca S. Davis en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Systematic review and meta-analysis: group-based interventions for treating posttraumatic stress symptoms in children and adolescents Tipo de documento: texto impreso Autores: Rebecca S. Davis, Autor ; Richard Meiser-Stedman, Autor ; Nimrah Afzal, Autor Fecha de publicación: 2023 Artículo en la página: PP. 1217-1232 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Grupo, Trastorno de estrés postraumático, Trauma, Tratamiento Resumen: Trauma exposure in childhood is common and can lead to a range of negative mental health outcomes, including posttraumatic stress disorder (PTSD). In many settings, resources to address this distress are scarce. Group-based interventions require minimal resources and training, can be delivered by non–mental health specialists, and target larger numbers of children and adolescents. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30533
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - PP. 1217-1232[artículo] Systematic review and meta-analysis: group-based interventions for treating posttraumatic stress symptoms in children and adolescents [texto impreso] / Rebecca S. Davis, Autor ; Richard Meiser-Stedman, Autor ; Nimrah Afzal, Autor . - 2023 . - PP. 1217-1232.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - PP. 1217-1232
Palabras clave: Grupo, Trastorno de estrés postraumático, Trauma, Tratamiento Resumen: Trauma exposure in childhood is common and can lead to a range of negative mental health outcomes, including posttraumatic stress disorder (PTSD). In many settings, resources to address this distress are scarce. Group-based interventions require minimal resources and training, can be delivered by non–mental health specialists, and target larger numbers of children and adolescents. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30533 Developmental pathways of the family bereavement program to prevent major depression 15 years later / Irwin Sandler en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Developmental pathways of the family bereavement program to prevent major depression 15 years later Tipo de documento: texto impreso Autores: Irwin Sandler, Autor ; Jenn-Yun Tein, Autor ; Na Zhang, Autor Fecha de publicación: 2023 Artículo en la página: pp. 1233-1244 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Depresión, Duelo, Niños, Mediación, Prevención Resumen: To examine the developmental pathways through which the Family Bereavement Program (FBP) reduces major depression and generalized anxiety disorder 15 years later. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30534
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1233-1244[artículo] Developmental pathways of the family bereavement program to prevent major depression 15 years later [texto impreso] / Irwin Sandler, Autor ; Jenn-Yun Tein, Autor ; Na Zhang, Autor . - 2023 . - pp. 1233-1244.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1233-1244
Palabras clave: Depresión, Duelo, Niños, Mediación, Prevención Resumen: To examine the developmental pathways through which the Family Bereavement Program (FBP) reduces major depression and generalized anxiety disorder 15 years later. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30534 Utilization and predictors of adjuvant metformin for children and adolescents on mixed receptor antagonists (second-generation antipsychotics) / Hua Chen en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Utilization and predictors of adjuvant metformin for children and adolescents on mixed receptor antagonists (second-generation antipsychotics) Tipo de documento: texto impreso Autores: Hua Chen, Autor ; Ning Lyu, Autor ; Wenyaw Chan, Autor Fecha de publicación: 2023 Artículo en la página: pp. 1245-1255 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Metformina adyuvante, Aumento de peso inducido por antipsicóticos Resumen: To examine utilization and predictors of adjuvant metformin among pediatric recipients of second-generation antipsychotics (SGAs) (mixed receptor antagonist). Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30535
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1245-1255[artículo] Utilization and predictors of adjuvant metformin for children and adolescents on mixed receptor antagonists (second-generation antipsychotics) [texto impreso] / Hua Chen, Autor ; Ning Lyu, Autor ; Wenyaw Chan, Autor . - 2023 . - pp. 1245-1255.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1245-1255
Palabras clave: Metformina adyuvante, Aumento de peso inducido por antipsicóticos Resumen: To examine utilization and predictors of adjuvant metformin among pediatric recipients of second-generation antipsychotics (SGAs) (mixed receptor antagonist). Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30535 Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial / Jesus Montero Marin en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial Tipo de documento: texto impreso Autores: Jesus Montero Marin, Autor ; Verena Hinze, Autor ; Catherine Crane, Autor Fecha de publicación: 2023 Artículo en la página: pp. 1256-1269 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Entrenamiento de mindfulness en la escuela, Adolescentes, Práctica de atención plena, Sensibilidad, Métodos mixtos Resumen: We explored what predicts secondary school students’ mindfulness practice and responsiveness to universal school-based mindfulness training (SBMT), and how students experience SBMT. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30536
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1256-1269[artículo] Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial [texto impreso] / Jesus Montero Marin, Autor ; Verena Hinze, Autor ; Catherine Crane, Autor . - 2023 . - pp. 1256-1269.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1256-1269
Palabras clave: Entrenamiento de mindfulness en la escuela, Adolescentes, Práctica de atención plena, Sensibilidad, Métodos mixtos Resumen: We explored what predicts secondary school students’ mindfulness practice and responsiveness to universal school-based mindfulness training (SBMT), and how students experience SBMT. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30536