Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Jodi A. Mindell |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Sleep and sleep disorders in children and adolescents / Lisa J. Meltzer en Psychiatric Clinics of North America, Año 2006 - Vol. 29 No. 4 (Diciembre)
[artículo]
Título : Sleep and sleep disorders in children and adolescents Tipo de documento: texto impreso Autores: Lisa J. Meltzer, Autor ; Jodi A. Mindell, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 1059-1076 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno por déficit de atención con hiperactividad, Narcolepsia, Polisomnografía, Síndromes de apnea del sueño, Privación del sueño, Trastornos del sueño y vigilia. Resumen: Pediatric sleep disorders are common, affecting approximately 25% to 40% of children and adolescents. Although there are several different types of sleep disorders that affect youth, each disorder can have a significant impact on daytime functioning and development, including learning, growth, behavior, and emotion regulation. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=24583
in Psychiatric Clinics of North America > Año 2006 - Vol. 29 No. 4 (Diciembre) . - pp. 1059-1076[artículo] Sleep and sleep disorders in children and adolescents [texto impreso] / Lisa J. Meltzer, Autor ; Jodi A. Mindell, Autor . - 2020 . - pp. 1059-1076.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Psychiatric Clinics of North America > Año 2006 - Vol. 29 No. 4 (Diciembre) . - pp. 1059-1076
Palabras clave: Trastorno por déficit de atención con hiperactividad, Narcolepsia, Polisomnografía, Síndromes de apnea del sueño, Privación del sueño, Trastornos del sueño y vigilia. Resumen: Pediatric sleep disorders are common, affecting approximately 25% to 40% of children and adolescents. Although there are several different types of sleep disorders that affect youth, each disorder can have a significant impact on daytime functioning and development, including learning, growth, behavior, and emotion regulation. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=24583