Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Sophie Chulvick |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Psychosocial treatments for adults with attention-deficit/hyperactivity disorder / Steven A. Safren en Psychiatric Clinics of North America, Año 2004 - Vol. 27 No. 2 (Junio)
[artículo]
Título : Psychosocial treatments for adults with attention-deficit/hyperactivity disorder Tipo de documento: texto impreso Autores: Steven A. Safren, Autor ; Susan Sprich, Autor ; Sophie Chulvick, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 349-360 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad, Terapia cognitivo-conductual, Psicología, Psicoterapia - métodos. Resumen: This article discussed some ways in which a history of failure experiences can enhance negative affect and cognitive avoidance and further impair attentional and organizational abilities associated with ADHD. Accordingly,psychosocial interventions have two targets: providing training in organizational and attentional skills while addressing patterns that motivate demand-related distress and avoidance of these skills. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=24726
in Psychiatric Clinics of North America > Año 2004 - Vol. 27 No. 2 (Junio) . - pp. 349-360[artículo] Psychosocial treatments for adults with attention-deficit/hyperactivity disorder [texto impreso] / Steven A. Safren, Autor ; Susan Sprich, Autor ; Sophie Chulvick, Autor . - 2020 . - pp. 349-360.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Psychiatric Clinics of North America > Año 2004 - Vol. 27 No. 2 (Junio) . - pp. 349-360
Palabras clave: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad, Terapia cognitivo-conductual, Psicología, Psicoterapia - métodos. Resumen: This article discussed some ways in which a history of failure experiences can enhance negative affect and cognitive avoidance and further impair attentional and organizational abilities associated with ADHD. Accordingly,psychosocial interventions have two targets: providing training in organizational and attentional skills while addressing patterns that motivate demand-related distress and avoidance of these skills. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=24726