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Autor Elena S. Monarch |
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Neuropsychological impairment in borderline personality disorder / Elena S. Monarch en Psychiatric Clinics of North America, Año 2004 - Vol. 27 No. 1 (Marzo)
[artículo]
Título : Neuropsychological impairment in borderline personality disorder Tipo de documento: texto impreso Autores: Elena S. Monarch, Autor ; Andrew J. Saykin, Autor ; Laura A. Flashman, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 67-82 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Adolescentes, Trastorno límite de la personalidad, Trastornos cognitivos, Hospitalización, Pruebas neuropsicológicas. Resumen: In spite of accumulating evidence from neurological, neuroimaging, neuropsychological, and, more recently, developmental studies, borderline personality disorder (BPD) is not considered routinely a neurocognitive disorder. A review of the neuropsychological literature shows that the preponderance of BPD studies failed to examine a broad range of cognitive domains and, in particular, have not adequately evaluated attention. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=24734
in Psychiatric Clinics of North America > Año 2004 - Vol. 27 No. 1 (Marzo) . - pp. 67-82[artículo] Neuropsychological impairment in borderline personality disorder [texto impreso] / Elena S. Monarch, Autor ; Andrew J. Saykin, Autor ; Laura A. Flashman, Autor . - 2020 . - pp. 67-82.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Psychiatric Clinics of North America > Año 2004 - Vol. 27 No. 1 (Marzo) . - pp. 67-82
Palabras clave: Adolescentes, Trastorno límite de la personalidad, Trastornos cognitivos, Hospitalización, Pruebas neuropsicológicas. Resumen: In spite of accumulating evidence from neurological, neuroimaging, neuropsychological, and, more recently, developmental studies, borderline personality disorder (BPD) is not considered routinely a neurocognitive disorder. A review of the neuropsychological literature shows that the preponderance of BPD studies failed to examine a broad range of cognitive domains and, in particular, have not adequately evaluated attention. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=24734