Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Celia B. Fisher |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Referring and reporting research participants at risk / Celia B. Fisher en Annual progress in child psychiatry and child develoment, Año 1997 ([04/11/2020])
[artículo]
Título : Referring and reporting research participants at risk : views from urban adolescents Tipo de documento: texto impreso Autores: Celia B. Fisher, Autor ; Ann Higgins-D'Alessandro, Autor ; Jean Marie B. Rau, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 465-481 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Abuso infantil, Confidencialidad, Delincuencia Juvenil, Trastornos mentales, Referencia y consulta, Timidez, Trastornos relacionados con sustancias. Resumen: Researching developmental risks of urban youth raises ethical concerns when an investigator discovers a participant is in jeopardy. This study collected data on 147 seventh, ninth, and eleventh graders' views of 3 investigator options: (1) taking no action and maintaining confidentiality, (2) reporting the problem to a concerned parent or adult, and (3) facilitating adolescent self-referrals. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=25103
in Annual progress in child psychiatry and child develoment > Año 1997 [04/11/2020] . - pp. 465-481[artículo] Referring and reporting research participants at risk : views from urban adolescents [texto impreso] / Celia B. Fisher, Autor ; Ann Higgins-D'Alessandro, Autor ; Jean Marie B. Rau, Autor . - 2020 . - pp. 465-481.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Annual progress in child psychiatry and child develoment > Año 1997 [04/11/2020] . - pp. 465-481
Palabras clave: Abuso infantil, Confidencialidad, Delincuencia Juvenil, Trastornos mentales, Referencia y consulta, Timidez, Trastornos relacionados con sustancias. Resumen: Researching developmental risks of urban youth raises ethical concerns when an investigator discovers a participant is in jeopardy. This study collected data on 147 seventh, ninth, and eleventh graders' views of 3 investigator options: (1) taking no action and maintaining confidentiality, (2) reporting the problem to a concerned parent or adult, and (3) facilitating adolescent self-referrals. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=25103