Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor F.R. Volkmar |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Validity and neuropsychological characterization of asperger syndrome / A. Klin en Annual progress in child psychiatry and child develoment, Año 1996 ([05/11/2020])
[artículo]
Título : Validity and neuropsychological characterization of asperger syndrome : convergence with nonverbal learning disabilities syndrome Tipo de documento: texto impreso Autores: A. Klin, Autor ; F.R. Volkmar, Autor ; S. S. Sparrow, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 241-259 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno autista, Comunicación, Diagnóstico diferencial, Inteligencia, Relaciones interpersonales, Discapacidades de aprendizaje, Psicometría, Rendimiento psicomotor, Aprendizaje verbal. Resumen: The authors investigated the validity of Asperger Syndrome (AS) by comparing the neuropsychological profiles in this condition and Higher-Functioning Autism (HFA). Diagnostic assignment followed a stringent procedure based on ICD-10 research criteria for the two disorders. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=25113
in Annual progress in child psychiatry and child develoment > Año 1996 [05/11/2020] . - pp. 241-259[artículo] Validity and neuropsychological characterization of asperger syndrome : convergence with nonverbal learning disabilities syndrome [texto impreso] / A. Klin, Autor ; F.R. Volkmar, Autor ; S. S. Sparrow, Autor . - 2020 . - pp. 241-259.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Annual progress in child psychiatry and child develoment > Año 1996 [05/11/2020] . - pp. 241-259
Palabras clave: Trastorno autista, Comunicación, Diagnóstico diferencial, Inteligencia, Relaciones interpersonales, Discapacidades de aprendizaje, Psicometría, Rendimiento psicomotor, Aprendizaje verbal. Resumen: The authors investigated the validity of Asperger Syndrome (AS) by comparing the neuropsychological profiles in this condition and Higher-Functioning Autism (HFA). Diagnostic assignment followed a stringent procedure based on ICD-10 research criteria for the two disorders. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=25113