Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Eugenio M. Rothe |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Utilizing psychodynamic principles to teach professionalism to medical students through an innovative curriculum / Eugenio M. Rothe en Psychodynamic Psychiatry, Año 2020 - Vol. 48 - No.4 (Octubre-Diciembre)
[artículo]
Título : Utilizing psychodynamic principles to teach professionalism to medical students through an innovative curriculum Tipo de documento: texto impreso Autores: Eugenio M. Rothe, Autor ; Rodolfo Bonnin, Autor Fecha de publicación: 2021 Artículo en la página: pp. 477–497 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Psicodinámico, Profesionalismo, Estudiante de medicina, Nuevo plan de estudios Resumen: Professionalism is a fundamental expectation of practicing medicine and a core competency in medical education, yet the methods of how to teach and evaluate it are still experimental. Professionalism involves self-reflection, a psychodynamic understanding of the patient's and the doctor's predicament, and conflict resolution, so psychiatrists are uniquely qualified to teach it. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=25834
in Psychodynamic Psychiatry > Año 2020 - Vol. 48 - No.4 (Octubre-Diciembre) . - pp. 477–497[artículo] Utilizing psychodynamic principles to teach professionalism to medical students through an innovative curriculum [texto impreso] / Eugenio M. Rothe, Autor ; Rodolfo Bonnin, Autor . - 2021 . - pp. 477–497.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Psychodynamic Psychiatry > Año 2020 - Vol. 48 - No.4 (Octubre-Diciembre) . - pp. 477–497
Palabras clave: Psicodinámico, Profesionalismo, Estudiante de medicina, Nuevo plan de estudios Resumen: Professionalism is a fundamental expectation of practicing medicine and a core competency in medical education, yet the methods of how to teach and evaluate it are still experimental. Professionalism involves self-reflection, a psychodynamic understanding of the patient's and the doctor's predicament, and conflict resolution, so psychiatrists are uniquely qualified to teach it. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=25834