Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Morgane Milienne-Petiot |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Nicotine improves probabilistic reward learning in wildtype but not alpha7 nAChR null mutants, yet alpha7 nAChR agonists do not improve probabilistic learning / Morgane Milienne-Petiot en European Neuropsychopharmacology, Año 2018 - Vol. 28 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Nicotine improves probabilistic reward learning in wildtype but not alpha7 nAChR null mutants, yet alpha7 nAChR agonists do not improve probabilistic learning Tipo de documento: texto impreso Autores: Morgane Milienne-Petiot, Autor ; Kerin K. Higa, Autor ; Andrea Grim, Autor Fecha de publicación: 2021 Artículo en la página: pp. 1217-1231 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Aprendizaje probabilístico de inversión, Receptor nicotínico de acetilcolina alfa7, Agonistas, Moduladores alostéricos positivosCognición, Esquizofrenia Resumen: Cognitive impairments, e.g., reward learning, are present in various psychiatric disorders and warrant treatment. Improving reward-related learning could synergistically enhance psychosocial treatments and cognition generally. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=26393
in European Neuropsychopharmacology > Año 2018 - Vol. 28 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1217-1231[artículo] Nicotine improves probabilistic reward learning in wildtype but not alpha7 nAChR null mutants, yet alpha7 nAChR agonists do not improve probabilistic learning [texto impreso] / Morgane Milienne-Petiot, Autor ; Kerin K. Higa, Autor ; Andrea Grim, Autor . - 2021 . - pp. 1217-1231.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in European Neuropsychopharmacology > Año 2018 - Vol. 28 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1217-1231
Palabras clave: Aprendizaje probabilístico de inversión, Receptor nicotínico de acetilcolina alfa7, Agonistas, Moduladores alostéricos positivosCognición, Esquizofrenia Resumen: Cognitive impairments, e.g., reward learning, are present in various psychiatric disorders and warrant treatment. Improving reward-related learning could synergistically enhance psychosocial treatments and cognition generally. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=26393