Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Catherine Crane |
Documentos disponibles escritos por este autor (2)
Refinar búsqueda
Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial / Jesus Montero Marin en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial Tipo de documento: texto impreso Autores: Jesus Montero Marin, Autor ; Verena Hinze, Autor ; Catherine Crane, Autor Fecha de publicación: 2023 Artículo en la página: pp. 1256-1269 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Entrenamiento de mindfulness en la escuela, Adolescentes, Práctica de atención plena, Sensibilidad, Métodos mixtos Resumen: We explored what predicts secondary school students’ mindfulness practice and responsiveness to universal school-based mindfulness training (SBMT), and how students experience SBMT. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30536
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1256-1269[artículo] Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial [texto impreso] / Jesus Montero Marin, Autor ; Verena Hinze, Autor ; Catherine Crane, Autor . - 2023 . - pp. 1256-1269.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1256-1269
Palabras clave: Entrenamiento de mindfulness en la escuela, Adolescentes, Práctica de atención plena, Sensibilidad, Métodos mixtos Resumen: We explored what predicts secondary school students’ mindfulness practice and responsiveness to universal school-based mindfulness training (SBMT), and how students experience SBMT. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30536 The role of schools in early adolescents’ mental health / Tamsin Ford en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2021 - Vol. 60 - No.12 (Diciembre)
[artículo]
Título : The role of schools in early adolescents’ mental health : findings from the myriad study Tipo de documento: texto impreso Autores: Tamsin Ford, Autor ; Michelle Degli Esposti, Autor ; Catherine Crane, Autor Fecha de publicación: 2021 Artículo en la página: pp. 1467-1478 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Adolescentes, Salud mental, Clima escolar, Escuelas, Bienestar Resumen: Recent studies suggest mental health in youths is deteriorating. The current policy in the United Kingdom emphasizes the role of schools for mental health promotion and prevention, but little data exist on what aspects of schools influence mental health in pupils. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=28085
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2021 - Vol. 60 - No.12 (Diciembre) . - pp. 1467-1478[artículo] The role of schools in early adolescents’ mental health : findings from the myriad study [texto impreso] / Tamsin Ford, Autor ; Michelle Degli Esposti, Autor ; Catherine Crane, Autor . - 2021 . - pp. 1467-1478.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2021 - Vol. 60 - No.12 (Diciembre) . - pp. 1467-1478
Palabras clave: Adolescentes, Salud mental, Clima escolar, Escuelas, Bienestar Resumen: Recent studies suggest mental health in youths is deteriorating. The current policy in the United Kingdom emphasizes the role of schools for mental health promotion and prevention, but little data exist on what aspects of schools influence mental health in pupils. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=28085