Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Arthur Gus Manfro |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Testing the stability and validity of an executive dysfunction classification using task based assessment in children and adolescents / Arthur Gus Manfro en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2021 - Vol. 60 - No.12 (Diciembre)
[artículo]
Título : Testing the stability and validity of an executive dysfunction classification using task based assessment in children and adolescents Tipo de documento: texto impreso Autores: Arthur Gus Manfro, Autor ; Daniel S. Pine, Autor ; Guilherme Vanoni Polanczyk, Autor Fecha de publicación: 2021 Artículo en la página: pp. 1501-1512 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Función ejecutiva, Genética, Neuroimagen, Neuropsicología, Criterios de dominio de investigación Resumen: It is unclear if pediatric executive dysfunction assessed only with cognitive tasks predicts clinically relevant outcomes independently of psychiatric diagnoses. This study tested the stability and validity of a task-based classification of executive function. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=28088
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2021 - Vol. 60 - No.12 (Diciembre) . - pp. 1501-1512[artículo] Testing the stability and validity of an executive dysfunction classification using task based assessment in children and adolescents [texto impreso] / Arthur Gus Manfro, Autor ; Daniel S. Pine, Autor ; Guilherme Vanoni Polanczyk, Autor . - 2021 . - pp. 1501-1512.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2021 - Vol. 60 - No.12 (Diciembre) . - pp. 1501-1512
Palabras clave: Función ejecutiva, Genética, Neuroimagen, Neuropsicología, Criterios de dominio de investigación Resumen: It is unclear if pediatric executive dysfunction assessed only with cognitive tasks predicts clinically relevant outcomes independently of psychiatric diagnoses. This study tested the stability and validity of a task-based classification of executive function. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=28088