Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Leah K. Sorcher |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Preschool irritability predicts adolescent psychopathology and functional impairment: a 12-year prospective study / Leah K. Sorcher en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2022 Vol. 61 - No. 4 (Abril)
[artículo]
Título : Preschool irritability predicts adolescent psychopathology and functional impairment: a 12-year prospective study Tipo de documento: texto impreso Autores: Leah K. Sorcher, Autor ; Brandon L. Goldstein, Autor ; Megan C. Finsaas, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 554-564 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Adolescencia, Irritabilidad, Longitudinal, Desregulación del estado de ánimo, Preescolar Resumen: The long-term clinical and functional outcomes of preschool-age irritability are unknown. This study examined longitudinal associations of preschool irritability with psychiatric disorders and functional impairment assessed in adolescence in a large community sample. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=28420
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 Vol. 61 - No. 4 (Abril) . - pp. 554-564[artículo] Preschool irritability predicts adolescent psychopathology and functional impairment: a 12-year prospective study [texto impreso] / Leah K. Sorcher, Autor ; Brandon L. Goldstein, Autor ; Megan C. Finsaas, Autor . - 2022 . - pp. 554-564.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 Vol. 61 - No. 4 (Abril) . - pp. 554-564
Palabras clave: Adolescencia, Irritabilidad, Longitudinal, Desregulación del estado de ánimo, Preescolar Resumen: The long-term clinical and functional outcomes of preschool-age irritability are unknown. This study examined longitudinal associations of preschool irritability with psychiatric disorders and functional impairment assessed in adolescence in a large community sample. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=28420