Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Russell Schachar |
Documentos disponibles escritos por este autor (2)
Refinar búsqueda
Parental knowledge of attention deficit hyperactivity disorder and opinions of treatment options / Penny Corkum en The Canadian Journal of Psychiatry, Año 1999 Vol. 44 - No.10 (Diciembre)
[artículo]
Título : Parental knowledge of attention deficit hyperactivity disorder and opinions of treatment options : impact on enrollment and adherence to a 12 month treatment trial Tipo de documento: texto impreso Autores: Penny Corkum, Autor ; Pearl Rimer, Autor ; Russell Schachar, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 1043–1048 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad, Actitud hacia la Salud, Terapia conductual, Estimulantes del Sistema Nervioso Central, Niños preescolares, Cognición, Terapia de modalidad combinada, Padres - psicología, Cumplimiento del paciente. Resumen: This study examines the relationship between parents' knowledge of attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) and opinions of treatment and their impact on enrolment in and adherence to both pharmacological and nonpharmacological interventions for children with ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29077
in The Canadian Journal of Psychiatry > Año 1999 Vol. 44 - No.10 (Diciembre) . - pp. 1043–1048[artículo] Parental knowledge of attention deficit hyperactivity disorder and opinions of treatment options : impact on enrollment and adherence to a 12 month treatment trial [texto impreso] / Penny Corkum, Autor ; Pearl Rimer, Autor ; Russell Schachar, Autor . - 2022 . - pp. 1043–1048.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in The Canadian Journal of Psychiatry > Año 1999 Vol. 44 - No.10 (Diciembre) . - pp. 1043–1048
Palabras clave: Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad, Actitud hacia la Salud, Terapia conductual, Estimulantes del Sistema Nervioso Central, Niños preescolares, Cognición, Terapia de modalidad combinada, Padres - psicología, Cumplimiento del paciente. Resumen: This study examines the relationship between parents' knowledge of attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) and opinions of treatment and their impact on enrolment in and adherence to both pharmacological and nonpharmacological interventions for children with ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29077 The treatment of attention deficit hyperactivity disorder / Lynda Booker ; Russell Schachar en The Canadian Journal of Psychiatry, Año 1999 Vol. 44 - No.10 (Diciembre)
[artículo]
Título : The treatment of attention deficit hyperactivity disorder : an annotated bibliography and critical appraisal of published systematic reviews and metaanalyses Tipo de documento: texto impreso Autores: Lynda Booker, Autor ; Russell Schachar, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 1025–1035 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad, Niños, Metaanálisis. Resumen: The Agency for Health Care Policy and Research charged the McMaster Evidence-based Practice Center with conducting a comprehensive systematic review of the literature on the treatment of attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD), with input from various groups of stakeholders. One strategy used to avoid duplication of work included a critical appraisal of existing systematic reviews and metaanalyses. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29075
in The Canadian Journal of Psychiatry > Año 1999 Vol. 44 - No.10 (Diciembre) . - pp. 1025–1035[artículo] The treatment of attention deficit hyperactivity disorder : an annotated bibliography and critical appraisal of published systematic reviews and metaanalyses [texto impreso] / Lynda Booker, Autor ; Russell Schachar, Autor . - 2022 . - pp. 1025–1035.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in The Canadian Journal of Psychiatry > Año 1999 Vol. 44 - No.10 (Diciembre) . - pp. 1025–1035
Palabras clave: Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad, Niños, Metaanálisis. Resumen: The Agency for Health Care Policy and Research charged the McMaster Evidence-based Practice Center with conducting a comprehensive systematic review of the literature on the treatment of attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD), with input from various groups of stakeholders. One strategy used to avoid duplication of work included a critical appraisal of existing systematic reviews and metaanalyses. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29075