Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Anja Goertz Dorten |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Effects of computer-assisted social skills training in children with disruptive behavior disorders / Anja Goertz Dorten en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2022 - Vol. 61 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Effects of computer-assisted social skills training in children with disruptive behavior disorders : a randomized controlled trial Tipo de documento: texto impreso Autores: Anja Goertz Dorten, Autor ; Christina Dose, Autor ; Leonie Hofmann, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 1329-1340 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Entrenamiento en habilidades sociales, Tratamiento asistido por computadora, Niños, Trastornos del comportamiento disruptivo, Ensayo controlado aleatorizado Resumen: Computer-assisted child-focused interventions are expected to improve efficiency and personalization of therapist-led treatments for children and adolescents. However, therapist-led, outpatient interventions using computer assistance are lacking for children with oppositional defiant disorder (ODD) or conduct disorder (CD). Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29672
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1329-1340[artículo] Effects of computer-assisted social skills training in children with disruptive behavior disorders : a randomized controlled trial [texto impreso] / Anja Goertz Dorten, Autor ; Christina Dose, Autor ; Leonie Hofmann, Autor . - 2022 . - pp. 1329-1340.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1329-1340
Palabras clave: Entrenamiento en habilidades sociales, Tratamiento asistido por computadora, Niños, Trastornos del comportamiento disruptivo, Ensayo controlado aleatorizado Resumen: Computer-assisted child-focused interventions are expected to improve efficiency and personalization of therapist-led treatments for children and adolescents. However, therapist-led, outpatient interventions using computer assistance are lacking for children with oppositional defiant disorder (ODD) or conduct disorder (CD). Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29672