Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Jesus Montero Marin |
Documentos disponibles escritos por este autor (2)
Refinar búsqueda
Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial / Jesus Montero Marin en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial Tipo de documento: texto impreso Autores: Jesus Montero Marin, Autor ; Verena Hinze, Autor ; Catherine Crane, Autor Fecha de publicación: 2023 Artículo en la página: pp. 1256-1269 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Entrenamiento de mindfulness en la escuela, Adolescentes, Práctica de atención plena, Sensibilidad, Métodos mixtos Resumen: We explored what predicts secondary school students’ mindfulness practice and responsiveness to universal school-based mindfulness training (SBMT), and how students experience SBMT. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30536
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1256-1269[artículo] Do adolescents like school-based mindfulness training? Predictors of mindfulness practice and responsiveness in the myriad trial [texto impreso] / Jesus Montero Marin, Autor ; Verena Hinze, Autor ; Catherine Crane, Autor . - 2023 . - pp. 1256-1269.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2023 - Vol. 62 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1256-1269
Palabras clave: Entrenamiento de mindfulness en la escuela, Adolescentes, Práctica de atención plena, Sensibilidad, Métodos mixtos Resumen: We explored what predicts secondary school students’ mindfulness practice and responsiveness to universal school-based mindfulness training (SBMT), and how students experience SBMT. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=30536 Student- and School-Level Factors Associated With Mental Health and Well-Being in Early Adolescence / Verena Hinze en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2024 - Vol. 63 - No. 2 (Febrero)
[artículo]
Título : Student- and School-Level Factors Associated With Mental Health and Well-Being in Early Adolescence Tipo de documento: texto impreso Autores: Verena Hinze, Autor ; Jesus Montero Marin, Autor ; Sarah Jayne Blakemore, Autor Fecha de publicación: 2024 Artículo en la página: pp. 266-282 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Adolescencia, Salud mental, Multi nivel, Escuela, Bienestar Resumen: Adolescence is a key developmental window that may determine long-term mental health. As schools may influence mental health of students, this study aimed to examine the association of school-level characteristics with students’ mental health over time. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=31269
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2024 - Vol. 63 - No. 2 (Febrero) . - pp. 266-282[artículo] Student- and School-Level Factors Associated With Mental Health and Well-Being in Early Adolescence [texto impreso] / Verena Hinze, Autor ; Jesus Montero Marin, Autor ; Sarah Jayne Blakemore, Autor . - 2024 . - pp. 266-282.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2024 - Vol. 63 - No. 2 (Febrero) . - pp. 266-282
Palabras clave: Adolescencia, Salud mental, Multi nivel, Escuela, Bienestar Resumen: Adolescence is a key developmental window that may determine long-term mental health. As schools may influence mental health of students, this study aimed to examine the association of school-level characteristics with students’ mental health over time. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=31269