Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Laura E. Allen |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Irritability in youths: a critical integrative review / Ellen Leibenluft en The American Journal of Psychiatry, Año 2024 - Vol. 181 - No. 4 (Abril)
[artículo]
Título : Irritability in youths: a critical integrative review Tipo de documento: texto impreso Autores: Ellen Leibenluft, Autor ; Laura E. Allen, Autor ; Robert R. Althoff, Autor Fecha de publicación: 2024 Artículo en la página: pp. 275–290 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Enojo, Psiquiatría Infantil y Adolescente, Trastornos depresivos, Desarrollo, Trastorno de desregulación disruptiva del estado de ánimo, Frustración. Resumen: Irritability, defined as proneness to anger that may impair an individual’s functioning, is common in youths. There has been a recent upsurge in relevant research. The authors combine systematic and narrative review approaches to integrate the latest clinical and translational findings and provide suggestions for addressing research gaps. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=31365
in The American Journal of Psychiatry > Año 2024 - Vol. 181 - No. 4 (Abril) . - pp. 275–290[artículo] Irritability in youths: a critical integrative review [texto impreso] / Ellen Leibenluft, Autor ; Laura E. Allen, Autor ; Robert R. Althoff, Autor . - 2024 . - pp. 275–290.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in The American Journal of Psychiatry > Año 2024 - Vol. 181 - No. 4 (Abril) . - pp. 275–290
Palabras clave: Enojo, Psiquiatría Infantil y Adolescente, Trastornos depresivos, Desarrollo, Trastorno de desregulación disruptiva del estado de ánimo, Frustración. Resumen: Irritability, defined as proneness to anger that may impair an individual’s functioning, is common in youths. There has been a recent upsurge in relevant research. The authors combine systematic and narrative review approaches to integrate the latest clinical and translational findings and provide suggestions for addressing research gaps. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=31365