Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry / American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (1987; New York, Estados Unidos) . Año 2015 - Vol.54 - No.3Mención de fecha: Marzo Fecha de aparición: 20/05/2020 |
Ejemplares (1)
Código de barras | Signatura | Tipo de medio | Ubicación | Sección | Estado |
---|---|---|---|---|---|
101050 | Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry | Publicaciones seriadas | Biblioteca Instituto Colombiano del Sistema Nervioso | Hemeroteca | Disponible |
Artículos
Añadir el resultado a su cestaCognitive training for attention-deficit/hyperactivity disorder / Samuele Cortese en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Cognitive training for attention-deficit/hyperactivity disorder : meta-analysis of clinical and neuropsychological outcomes from randomized controlled trials Tipo de documento: texto impreso Autores: Samuele Cortese, Autor ; Maite Ferrin, Autor ; Daniel Brandeis, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 164–174 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: TDAH, No farmacológico, Memoria de trabajo, Funciones ejecutivas, Psiquiatría basada en evidencia Resumen: The authors performed meta-analyses of randomized controlled trials to examine the effects of cognitive training on attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) symptoms, neuropsychological deficits, and academic skills in children/adolescents with ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22505
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 164–174[artículo] Cognitive training for attention-deficit/hyperactivity disorder : meta-analysis of clinical and neuropsychological outcomes from randomized controlled trials [texto impreso] / Samuele Cortese, Autor ; Maite Ferrin, Autor ; Daniel Brandeis, Autor . - 2020 . - pp. 164–174.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 164–174
Palabras clave: TDAH, No farmacológico, Memoria de trabajo, Funciones ejecutivas, Psiquiatría basada en evidencia Resumen: The authors performed meta-analyses of randomized controlled trials to examine the effects of cognitive training on attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) symptoms, neuropsychological deficits, and academic skills in children/adolescents with ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22505 Cognitive-behavioral therapy for child anxiety confers long-term protection from suicidality / Courtney Benjamin Wolk en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Cognitive-behavioral therapy for child anxiety confers long-term protection from suicidality Tipo de documento: texto impreso Autores: Courtney Benjamin Wolk, Autor ; Philip C. Kendall, Autor ; Rinad S. Beidas, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 175–179 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Ansiedad, Suicidio, Tendencias suicidas, Terapia cognitivo-conductual, Tratamiento basado en evidencia Resumen: Evidence for an independent relationship between anxiety and suicidality has been mixed. Few studies have examined this relationship in youth seeking treatment for anxiety. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22506
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 175–179[artículo] Cognitive-behavioral therapy for child anxiety confers long-term protection from suicidality [texto impreso] / Courtney Benjamin Wolk, Autor ; Philip C. Kendall, Autor ; Rinad S. Beidas, Autor . - 2020 . - pp. 175–179.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 175–179
Palabras clave: Ansiedad, Suicidio, Tendencias suicidas, Terapia cognitivo-conductual, Tratamiento basado en evidencia Resumen: Evidence for an independent relationship between anxiety and suicidality has been mixed. Few studies have examined this relationship in youth seeking treatment for anxiety. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22506 Child/adolescent anxiety multimodal study / Moira Rynn en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Child/adolescent anxiety multimodal study : evaluating safety Tipo de documento: texto impreso Autores: Moira Rynn, Autor ; John T. Walkup, Autor ; Scott N. Compton, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 180–190 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Ansiedad, Eventos adversos, Inhibidores selectivos de la recaptación de serotonina Resumen: To evaluate the frequency of adverse events (AEs) across 4 treatment conditions in the Child/Adolescent Anxiety Multimodal Study (CAMS), and to compare the frequency of AEs between children and adolescents. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22507
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 180–190[artículo] Child/adolescent anxiety multimodal study : evaluating safety [texto impreso] / Moira Rynn, Autor ; John T. Walkup, Autor ; Scott N. Compton, Autor . - 2020 . - pp. 180–190.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 180–190
Palabras clave: Ansiedad, Eventos adversos, Inhibidores selectivos de la recaptación de serotonina Resumen: To evaluate the frequency of adverse events (AEs) across 4 treatment conditions in the Child/Adolescent Anxiety Multimodal Study (CAMS), and to compare the frequency of AEs between children and adolescents. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22507 Family-based interpersonal psychotherapy for depressed preadolescents / Laura J. Dietz en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Family-based interpersonal psychotherapy for depressed preadolescents : examining efficacy and potential treatment mechanisms Tipo de documento: texto impreso Autores: Laura J. Dietz, Autor ; Rebecca J. Weinberg, Autor ; David A. Brent, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 191–199 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Depresión, Preadolescente, Ensayo controlado aleatorio, IPT, Tratamiento Resumen: To conduct a randomized controlled trial to evaluate the preliminary efficacy of family-based interpersonal psychotherapy (FB-IPT) for treating depression in preadolescents (aged 7–12 years) as compared to child-centered therapy (CCT), a supportive and nondirective treatment that closely approximates the standard of care for pediatric depression in community mental health. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22508
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 191–199[artículo] Family-based interpersonal psychotherapy for depressed preadolescents : examining efficacy and potential treatment mechanisms [texto impreso] / Laura J. Dietz, Autor ; Rebecca J. Weinberg, Autor ; David A. Brent, Autor . - 2020 . - pp. 191–199.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 191–199
Palabras clave: Depresión, Preadolescente, Ensayo controlado aleatorio, IPT, Tratamiento Resumen: To conduct a randomized controlled trial to evaluate the preliminary efficacy of family-based interpersonal psychotherapy (FB-IPT) for treating depression in preadolescents (aged 7–12 years) as compared to child-centered therapy (CCT), a supportive and nondirective treatment that closely approximates the standard of care for pediatric depression in community mental health. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22508 Predictors associated with improved cognitive-behavioral therapy outcome in pediatric obsessive-compulsive disorder / Nor Christian Torp en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Predictors associated with improved cognitive-behavioral therapy outcome in pediatric obsessive-compulsive disorder Tipo de documento: texto impreso Autores: Nor Christian Torp, Autor ; Kitty Dahl, Autor ; Gudmundur Skarphedinsson, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 200–207 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno Obsesivo Compulsivo pediátrico, Terapia cognitivo-conductual, Predictores Resumen: To identify predictors of treatment response in a large sample of pediatric participants with obsessive-compulsive disorder (OCD). The Nordic Long-term Obsessive compulsive disorder (OCD) Treatment Study (NordLOTS) included 269 children and adolescents, 7 to 17 years of age, with a DSM-IV diagnosis of OCD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22509
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 200–207[artículo] Predictors associated with improved cognitive-behavioral therapy outcome in pediatric obsessive-compulsive disorder [texto impreso] / Nor Christian Torp, Autor ; Kitty Dahl, Autor ; Gudmundur Skarphedinsson, Autor . - 2020 . - pp. 200–207.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 200–207
Palabras clave: Trastorno Obsesivo Compulsivo pediátrico, Terapia cognitivo-conductual, Predictores Resumen: To identify predictors of treatment response in a large sample of pediatric participants with obsessive-compulsive disorder (OCD). The Nordic Long-term Obsessive compulsive disorder (OCD) Treatment Study (NordLOTS) included 269 children and adolescents, 7 to 17 years of age, with a DSM-IV diagnosis of OCD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22509 Randomized comparative trial of a social cognitive skills group for children with autism spectrum disorder / Latha V. Soorya en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Randomized comparative trial of a social cognitive skills group for children with autism spectrum disorder Tipo de documento: texto impreso Autores: Latha V. Soorya, Autor ; Paige M. Siper, Autor ; Todd Beck, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 208–216 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Grupos de habilidades sociales, Autismo, Cognición social, Intervención cognitiva conductual, Comunicación social Resumen: This study evaluated the efficacy of a targeted social skills training group in school-aged children with autism spectrum disorder (ASD). The intervention, Seaver-NETT (Nonverbal communication, Emotion recognition, and Theory of mind Training), is a 12-session cognitive-behavioral intervention (CBI) for verbal,... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22510
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 208–216[artículo] Randomized comparative trial of a social cognitive skills group for children with autism spectrum disorder [texto impreso] / Latha V. Soorya, Autor ; Paige M. Siper, Autor ; Todd Beck, Autor . - 2020 . - pp. 208–216.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 208–216
Palabras clave: Grupos de habilidades sociales, Autismo, Cognición social, Intervención cognitiva conductual, Comunicación social Resumen: This study evaluated the efficacy of a targeted social skills training group in school-aged children with autism spectrum disorder (ASD). The intervention, Seaver-NETT (Nonverbal communication, Emotion recognition, and Theory of mind Training), is a 12-session cognitive-behavioral intervention (CBI) for verbal,... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22510 Olanzapine/fluoxetine combination in children and adolescents with bipolar i depression / Holland C. Detke en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Olanzapine/fluoxetine combination in children and adolescents with bipolar i depression : a randomized, double-blind, placebo-controlled trial Tipo de documento: texto impreso Autores: Holland C. Detke, Autor ; Melissa P. DelBello, Autor ; John Landry, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 217–224 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Combinación de olanzapina fluoxetina, Bipolar, Depresión Resumen: To assess the efficacy and safety of olanzapine/fluoxetine combination (OFC) for the acute treatment of bipolar depression in children and adolescents. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22511
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 217–224[artículo] Olanzapine/fluoxetine combination in children and adolescents with bipolar i depression : a randomized, double-blind, placebo-controlled trial [texto impreso] / Holland C. Detke, Autor ; Melissa P. DelBello, Autor ; John Landry, Autor . - 2020 . - pp. 217–224.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 217–224
Palabras clave: Combinación de olanzapina fluoxetina, Bipolar, Depresión Resumen: To assess the efficacy and safety of olanzapine/fluoxetine combination (OFC) for the acute treatment of bipolar depression in children and adolescents. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22511 Social isolation and mental health at primary and secondary school entry / Timothy Matthews en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo)
[artículo]
Título : Social isolation and mental health at primary and secondary school entry : a longitudinal cohort study Tipo de documento: texto impreso Autores: Timothy Matthews, Autor ; Andrea Danese, Autor ; Jasmin Wertz, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 225–232 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Aislamiento social, Relaciones con los compañeros, Desarrollo infantil, Problemas de conducta, Trastorno por deficit de atención e hiperactividad. Resumen: We tested whether children who are socially isolated early in their schooling develop mental health problems in early adolescence, taking into account their mental health and family risk at school entry. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22512
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 225–232[artículo] Social isolation and mental health at primary and secondary school entry : a longitudinal cohort study [texto impreso] / Timothy Matthews, Autor ; Andrea Danese, Autor ; Jasmin Wertz, Autor . - 2020 . - pp. 225–232.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.3 (Marzo) . - pp. 225–232
Palabras clave: Aislamiento social, Relaciones con los compañeros, Desarrollo infantil, Problemas de conducta, Trastorno por deficit de atención e hiperactividad. Resumen: We tested whether children who are socially isolated early in their schooling develop mental health problems in early adolescence, taking into account their mental health and family risk at school entry. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22512