Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
[número]
es un número de Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry / American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (1987; New York, Estados Unidos)
[número] es un número de Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry / American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (1987; New York, Estados Unidos) ISSN : 0890-8567 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
|
Ejemplares (1)
Código de barras | Signatura | Tipo de medio | Ubicación | Sección | Estado |
---|---|---|---|---|---|
101776 | Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry | Publicaciones seriadas | Biblioteca Instituto Colombiano del Sistema Nervioso | Hemeroteca | Disponible |
Artículos
Añadir el resultado a su cestaSystematic review and meta-analysis / Sawayra Owais en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre)
[artículo]
Título : Systematic review and meta-analysis : first nations, inuit, and métis youth mental health Tipo de documento: texto impreso Autores: Sawayra Owais, Autor ; Zoe Tsai, Autor ; Troy Hill, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 1227-1250 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Indígenas, Adolescentes, Trastornos mentales, Canadá Resumen: The ongoing effects of colonialism disproportionately place Indigenous youth at risk for mental health challenges. This meta-analysis examined lifetime and past-year prevalence estimates of mental health challenges among First Nations, Inuit, and Métis youth in Canada. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29332
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1227-1250[artículo] Systematic review and meta-analysis : first nations, inuit, and métis youth mental health [texto impreso] / Sawayra Owais, Autor ; Zoe Tsai, Autor ; Troy Hill, Autor . - 2022 . - pp. 1227-1250.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1227-1250
Palabras clave: Indígenas, Adolescentes, Trastornos mentales, Canadá Resumen: The ongoing effects of colonialism disproportionately place Indigenous youth at risk for mental health challenges. This meta-analysis examined lifetime and past-year prevalence estimates of mental health challenges among First Nations, Inuit, and Métis youth in Canada. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29332 Racial discrimination experienced by black parents / Chardée A. Galán en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre)
[artículo]
Título : Racial discrimination experienced by black parents : enduring mental health consequences for adolescent youth Tipo de documento: texto impreso Autores: Chardée A. Galán, Autor ; Jocelyn I. Meza, Autor ; Ty A. Ridenour, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 1251-1261 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Adolescencia, Juventud negra, Conflicto padre-hijo, Discriminación racial Resumen: Despite evidence linking experiences of racial discrimination by Black parents and problem behaviors in youth, little is known about the mechanisms that explain this link. To elucidate these developmental pathways, a serial mediation model was tested,... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29333
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1251-1261[artículo] Racial discrimination experienced by black parents : enduring mental health consequences for adolescent youth [texto impreso] / Chardée A. Galán, Autor ; Jocelyn I. Meza, Autor ; Ty A. Ridenour, Autor . - 2022 . - pp. 1251-1261.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1251-1261
Palabras clave: Adolescencia, Juventud negra, Conflicto padre-hijo, Discriminación racial Resumen: Despite evidence linking experiences of racial discrimination by Black parents and problem behaviors in youth, little is known about the mechanisms that explain this link. To elucidate these developmental pathways, a serial mediation model was tested,... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29333 Understanding associations between race/ethnicity, experiences of discrimination, and psychotic like experiences in middle childhood / Nicole R. Karcher en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre)
[artículo]
Título : Understanding associations between race/ethnicity, experiences of discrimination, and psychotic like experiences in middle childhood Tipo de documento: texto impreso Autores: Nicole R. Karcher, Autor ; Mallory J. Klaunig, Autor ; Nourhan M. Elsayed, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 1262-1272 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Estudio ABCD, Etnia, Experiencias de discriminación, Experiencias de tipo psicótico, Raza Resumen: The present study aimed to examine factors that may account for race/ethnicity differences in psychotic-like experiences (PLEs) in a middle childhood sample, including evidence for experiences of discrimination as a psychosocial mediator of these differences. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29334
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1262-1272[artículo] Understanding associations between race/ethnicity, experiences of discrimination, and psychotic like experiences in middle childhood [texto impreso] / Nicole R. Karcher, Autor ; Mallory J. Klaunig, Autor ; Nourhan M. Elsayed, Autor . - 2022 . - pp. 1262-1272.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1262-1272
Palabras clave: Estudio ABCD, Etnia, Experiencias de discriminación, Experiencias de tipo psicótico, Raza Resumen: The present study aimed to examine factors that may account for race/ethnicity differences in psychotic-like experiences (PLEs) in a middle childhood sample, including evidence for experiences of discrimination as a psychosocial mediator of these differences. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29334 Attention deficit hyperactivity disorder / Michaela M. Cordova en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre)
[artículo]
Título : Attention deficit hyperactivity disorder : restricted phenotypes prevalence, comorbidity, and polygenic risk sensitivity in the abcd baseline cohort Tipo de documento: texto impreso Autores: Michaela M. Cordova, Autor ; Dylan M. Antovich, Autor ; Peter Ryabinin, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 1273-1284 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: TDAH, Comorbilidad, Función ejecutiva, Puntuación poligénica. Resumen: To evaluate the prevalence and major comorbidities of ADHD using different operational definitions in a newly available national dataset and to test the utility of operational definitions against genetic and cognitive correlates. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29335
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1273-1284[artículo] Attention deficit hyperactivity disorder : restricted phenotypes prevalence, comorbidity, and polygenic risk sensitivity in the abcd baseline cohort [texto impreso] / Michaela M. Cordova, Autor ; Dylan M. Antovich, Autor ; Peter Ryabinin, Autor . - 2022 . - pp. 1273-1284.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1273-1284
Palabras clave: TDAH, Comorbilidad, Función ejecutiva, Puntuación poligénica. Resumen: To evaluate the prevalence and major comorbidities of ADHD using different operational definitions in a newly available national dataset and to test the utility of operational definitions against genetic and cognitive correlates. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29335 Mood instability in youth at high risk for bipolar disorder / David J. Miklowitz en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre)
[artículo]
Título : Mood instability in youth at high risk for bipolar disorder Tipo de documento: texto impreso Autores: David J. Miklowitz, Autor ; Marc J. Weintraub, Autor ; Manpreet K. Singh, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 1285-1295 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Regulación emocional, Reactividad afectiva, Manía, Depresión, Terapia familiar Resumen: Mood instability is associated with the onset of bipolar disorder (BD) in youth with a family history of the illness. In a clinical trial with youth at high risk for BD, we examined the association between mood instability and symptomatic, psychosocial, and familial functioning over an average of 2 years. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29336
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1285-1295[artículo] Mood instability in youth at high risk for bipolar disorder [texto impreso] / David J. Miklowitz, Autor ; Marc J. Weintraub, Autor ; Manpreet K. Singh, Autor . - 2022 . - pp. 1285-1295.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - pp. 1285-1295
Palabras clave: Regulación emocional, Reactividad afectiva, Manía, Depresión, Terapia familiar Resumen: Mood instability is associated with the onset of bipolar disorder (BD) in youth with a family history of the illness. In a clinical trial with youth at high risk for BD, we examined the association between mood instability and symptomatic, psychosocial, and familial functioning over an average of 2 years. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29336 Antiracism work in schools / Phillip Yang en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre)
[artículo]
Título : Antiracism work in schools : using dialectical behavior therapy skills to empower south texas educators Tipo de documento: texto impreso Autores: Phillip Yang, Autor ; Yolanda Crous, Autor ; Norma A. Balli Borrero, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: PP. 1296-1302 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Racismo, Servicio basado en la escuela, Terapia conductual dialéctica, Educación Resumen: Implicit biases within school systems contribute to racist school cultures and policies. Black and Hispanic students are more likely to be over-policed in schools and to be penalized, especially by White teachers. Dialectical behavior therapy (DBT) skills can be taught to educators to support antiracist efforts in schools. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29337
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - PP. 1296-1302[artículo] Antiracism work in schools : using dialectical behavior therapy skills to empower south texas educators [texto impreso] / Phillip Yang, Autor ; Yolanda Crous, Autor ; Norma A. Balli Borrero, Autor . - 2022 . - PP. 1296-1302.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2022 - Vol. 61 - No. 10 (Octubre) . - PP. 1296-1302
Palabras clave: Racismo, Servicio basado en la escuela, Terapia conductual dialéctica, Educación Resumen: Implicit biases within school systems contribute to racist school cultures and policies. Black and Hispanic students are more likely to be over-policed in schools and to be penalized, especially by White teachers. Dialectical behavior therapy (DBT) skills can be taught to educators to support antiracist efforts in schools. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29337