Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Resultado de la búsqueda
1 búsqueda de la palabra clave
'Comunicación, Drama, Idioma, Películas, Relaciones médico-paciente, Terapia psicoanalítica - educación, Métodos de enseñanza.' ![Resaltar las palabras buscadas Resaltar las palabras buscadas](./images/text_horizontalrule.png)
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Imprimer la page de recherche courante...](./images/print.gif)
![Selecciones disponibles](./images/orderby_az.gif)
Telling and enacting stories in psychoanalysis and psychotherapy / Marshall Edelson en The psychoanalytic study of the child, Año 1993 - Vol. 48 ([18/06/2020])
[artículo]
Título : Telling and enacting stories in psychoanalysis and psychotherapy : implications for teaching psychotherapy Tipo de documento: texto impreso Autores: Marshall Edelson, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 293-325 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Comunicación, Drama, Idioma, Películas, Relaciones médico-paciente, Terapia psicoanalítica - educación, Métodos de enseñanza. Resumen: This paper is about teaching psychoanalytic psychotherapy. The approach to teaching is based on a view of the patient's plight or psychopathology, and on a way of listening to psychotherapeutic process, that focus on the stories a patient tells and enacts. The author relates how various experiences in his life led him to this narrative paradigm. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22850
in The psychoanalytic study of the child > Año 1993 - Vol. 48 [18/06/2020] . - pp. 293-325[artículo] Telling and enacting stories in psychoanalysis and psychotherapy : implications for teaching psychotherapy [texto impreso] / Marshall Edelson, Autor . - 2020 . - pp. 293-325.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in The psychoanalytic study of the child > Año 1993 - Vol. 48 [18/06/2020] . - pp. 293-325
Palabras clave: Comunicación, Drama, Idioma, Películas, Relaciones médico-paciente, Terapia psicoanalítica - educación, Métodos de enseñanza. Resumen: This paper is about teaching psychoanalytic psychotherapy. The approach to teaching is based on a view of the patient's plight or psychopathology, and on a way of listening to psychotherapeutic process, that focus on the stories a patient tells and enacts. The author relates how various experiences in his life led him to this narrative paradigm. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22850