Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Resultado de la búsqueda
1 búsqueda de la palabra clave 'Teorías de la conducta, Disciplina, Competencia interpersonal, Relación padre-hijo, Desarrollo social, Teorías sociales, Socialización, Valores'
Refinar búsqueda Générer le flux rss de la recherche
Lien permanent de la recherche
Impact of parental discipline methods on the child's internalization of values / Joan E. Grusec en Annual progress in child psychiatry and child develoment, Año 1995 ([06/11/2020])
[artículo]
Título : Impact of parental discipline methods on the child's internalization of values : a reconceptualization of current points of view Tipo de documento: texto impreso Autores: Joan E. Grusec, Autor ; Jacqueline J. Goodnow, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 27-64 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Teorías de la conducta, Disciplina, Competencia interpersonal, Relación padre-hijo, Desarrollo social, Teorías sociales, Socialización, Valores Resumen: It is generally argued that parental use of specific discipline techniques (e.g., reasoning vs power assertion) differentially affects a child's internalization. This article offers an expanded formulation. Internalization as a result of discipline is proposed to be based on a child's accurate perception of the parental message and acceptance or rejection of it. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=25131
in Annual progress in child psychiatry and child develoment > Año 1995 [06/11/2020] . - pp. 27-64[artículo] Impact of parental discipline methods on the child's internalization of values : a reconceptualization of current points of view [texto impreso] / Joan E. Grusec, Autor ; Jacqueline J. Goodnow, Autor . - 2020 . - pp. 27-64.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Annual progress in child psychiatry and child develoment > Año 1995 [06/11/2020] . - pp. 27-64
Palabras clave: Teorías de la conducta, Disciplina, Competencia interpersonal, Relación padre-hijo, Desarrollo social, Teorías sociales, Socialización, Valores Resumen: It is generally argued that parental use of specific discipline techniques (e.g., reasoning vs power assertion) differentially affects a child's internalization. This article offers an expanded formulation. Internalization as a result of discipline is proposed to be based on a child's accurate perception of the parental message and acceptance or rejection of it. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=25131