Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Mauricio Scopel Hoffmann |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)
Refinar búsqueda
Positive attributes buffer the negative associations between low intelligence and high psychopathology with educational outcomes / Mauricio Scopel Hoffmann en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2016 - Vol.55 - No.1 (Enero)
[artículo]
Título : Positive attributes buffer the negative associations between low intelligence and high psychopathology with educational outcomes Tipo de documento: texto impreso Autores: Mauricio Scopel Hoffmann, Autor ; Ellen Leibenluft, Autor ; Argyris Stringaris, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 47–53 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Habilidades no cognitivas, Inventario de fortalezas juveniles, Interacción, Escuela Resumen: This study examines the extent to which children’s positive attributes are distinct from psychopathology. We also investigate whether positive attributes change or “buffer” the impact of low intelligence and high psychopathology on negative educational outcomes. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22400
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2016 - Vol.55 - No.1 (Enero) . - pp. 47–53[artículo] Positive attributes buffer the negative associations between low intelligence and high psychopathology with educational outcomes [texto impreso] / Mauricio Scopel Hoffmann, Autor ; Ellen Leibenluft, Autor ; Argyris Stringaris, Autor . - 2020 . - pp. 47–53.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2016 - Vol.55 - No.1 (Enero) . - pp. 47–53
Palabras clave: Habilidades no cognitivas, Inventario de fortalezas juveniles, Interacción, Escuela Resumen: This study examines the extent to which children’s positive attributes are distinct from psychopathology. We also investigate whether positive attributes change or “buffer” the impact of low intelligence and high psychopathology on negative educational outcomes. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22400