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Autor Krishna Somandepalli |
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Mode of anisotropy reveals global diffusion alterations in attention-deficit/hyperactivity disorder / Yuliya N. Yoncheva en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2016 - Vol.55 - No.2 (Febrero)
[artículo]
Título : Mode of anisotropy reveals global diffusion alterations in attention-deficit/hyperactivity disorder Tipo de documento: texto impreso Autores: Yuliya N. Yoncheva, Autor ; Krishna Somandepalli, Autor ; Philip T. Reiss, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 137-145 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: TDAH, DTI, Anisotropía fraccionada, Adultos, Biomarcadores Resumen: Diffusion tensor imaging (DTI) can identify structural connectivity alterations in attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). Most ADHD DTI studies have concentrated on regional differences in fractional anisotropy (FA) despite its limited sensitivity to complex white matter architecture and increasing evidence of global brain differences in ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22411
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2016 - Vol.55 - No.2 (Febrero) . - pp. 137-145[artículo] Mode of anisotropy reveals global diffusion alterations in attention-deficit/hyperactivity disorder [texto impreso] / Yuliya N. Yoncheva, Autor ; Krishna Somandepalli, Autor ; Philip T. Reiss, Autor . - 2020 . - pp. 137-145.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2016 - Vol.55 - No.2 (Febrero) . - pp. 137-145
Palabras clave: TDAH, DTI, Anisotropía fraccionada, Adultos, Biomarcadores Resumen: Diffusion tensor imaging (DTI) can identify structural connectivity alterations in attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). Most ADHD DTI studies have concentrated on regional differences in fractional anisotropy (FA) despite its limited sensitivity to complex white matter architecture and increasing evidence of global brain differences in ADHD. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22411