Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Suneeta Monga |
Documentos disponibles escritos por este autor (2)
Refinar búsqueda
Comparison of child–parent and parent-only cognitive-behavioral therapy programs for anxious children aged 5 to 7 years / Suneeta Monga en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.2 (Febrero)
[artículo]
Título : Comparison of child–parent and parent-only cognitive-behavioral therapy programs for anxious children aged 5 to 7 years : short- and long-term outcomes Tipo de documento: texto impreso Autores: Suneeta Monga, Autor ; Brittany N. Rosenbloom, Autor ; Azadeh Tanha, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 138–146 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno de ansiedad, Terapia cognitivo-conductual, Niños pequeños, Resultado a largo plazo, Participación de los padres Resumen: Childhood anxiety disorders (AD) are prevalent, debilitating disorders. The most effective treatment approach for children less than 8 years old requires further investigation. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22503
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.2 (Febrero) . - pp. 138–146[artículo] Comparison of child–parent and parent-only cognitive-behavioral therapy programs for anxious children aged 5 to 7 years : short- and long-term outcomes [texto impreso] / Suneeta Monga, Autor ; Brittany N. Rosenbloom, Autor ; Azadeh Tanha, Autor . - 2020 . - pp. 138–146.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.2 (Febrero) . - pp. 138–146
Palabras clave: Trastorno de ansiedad, Terapia cognitivo-conductual, Niños pequeños, Resultado a largo plazo, Participación de los padres Resumen: Childhood anxiety disorders (AD) are prevalent, debilitating disorders. The most effective treatment approach for children less than 8 years old requires further investigation. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22503 Systematic Review: The Measurement Properties of the Suicidal Ideation Questionnaire and Suicidal Ideation Questionnaire-Jr / Darren B. Courtney en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2024 - Vol. 63 - No. 9 (Septiembre)
[artículo]
Título : Systematic Review: The Measurement Properties of the Suicidal Ideation Questionnaire and Suicidal Ideation Questionnaire-Jr Tipo de documento: texto impreso Autores: Darren B. Courtney, Autor ; Nahid Iseyas, Autor ; Suneeta Monga, Autor Fecha de publicación: 2024 Artículo en la página: pp. 870-887 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Ideación suicida, Validez, Fiabilidad, Adolescencia, Medición. Resumen: The Suicidal Ideation Questionnaire (SIQ) and the Suicidal Ideation Questionnaire-Junior (SIQ-Jr) were designed to capture suicidal ideation in adolescents and are often used in clinical trials. Our aim was to identify and appraise the published literature with respect to the validity, reliability, responsiveness, and interpretability of the SIQ and SIQ-Jr. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=31433
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2024 - Vol. 63 - No. 9 (Septiembre) . - pp. 870-887[artículo] Systematic Review: The Measurement Properties of the Suicidal Ideation Questionnaire and Suicidal Ideation Questionnaire-Jr [texto impreso] / Darren B. Courtney, Autor ; Nahid Iseyas, Autor ; Suneeta Monga, Autor . - 2024 . - pp. 870-887.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2024 - Vol. 63 - No. 9 (Septiembre) . - pp. 870-887
Palabras clave: Ideación suicida, Validez, Fiabilidad, Adolescencia, Medición. Resumen: The Suicidal Ideation Questionnaire (SIQ) and the Suicidal Ideation Questionnaire-Junior (SIQ-Jr) were designed to capture suicidal ideation in adolescents and are often used in clinical trials. Our aim was to identify and appraise the published literature with respect to the validity, reliability, responsiveness, and interpretability of the SIQ and SIQ-Jr. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=31433