Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Carol Propper |
Documentos disponibles escritos por este autor (2)
Refinar búsqueda
Childhood behavior problems and academic outcomes in adolescence / Kapil Sayal en Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Año 2015 - Vol.54 - No.5 (Mayo)
[artículo]
Título : Childhood behavior problems and academic outcomes in adolescence : longitudinal population-based study Tipo de documento: texto impreso Autores: Kapil Sayal, Autor ; Elizabeth Washbrook, Autor ; Carol Propper, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 360–368 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Falta de atención, Oposicionista - desafiante, Trastorno por deficit de atención e hiperactividad (TDAH), Resultados académicos, Longitudinal Resumen: To investigate the impact of increasing levels of inattention, hyperactivity/impulsivity, and oppositional/defiant behaviors at age 7 years on academic achievement at age 16 years. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22524
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.5 (Mayo) . - pp. 360–368[artículo] Childhood behavior problems and academic outcomes in adolescence : longitudinal population-based study [texto impreso] / Kapil Sayal, Autor ; Elizabeth Washbrook, Autor ; Carol Propper, Autor . - 2020 . - pp. 360–368.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry > Año 2015 - Vol.54 - No.5 (Mayo) . - pp. 360–368
Palabras clave: Falta de atención, Oposicionista - desafiante, Trastorno por deficit de atención e hiperactividad (TDAH), Resultados académicos, Longitudinal Resumen: To investigate the impact of increasing levels of inattention, hyperactivity/impulsivity, and oppositional/defiant behaviors at age 7 years on academic achievement at age 16 years. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=22524 Pre-school hyperactivity/attention problems and educational outcomes in adolescence / Elizabeth Washbrook en The British Journal of Psychiatry, Año 2013 - Vol. 203 - No. 4 (Octubre)
[artículo]
Título : Pre-school hyperactivity/attention problems and educational outcomes in adolescence : prospective longitudinal study Tipo de documento: texto impreso Autores: Elizabeth Washbrook, Autor ; Carol Propper, Autor ; Kapil Sayal, Autor Fecha de publicación: 2021 Artículo en la página: pp. 265 - 271 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad, Trastorno de conducta - psicología Resumen: High levels of attentional and hyperactivity problems in school-aged children, even if subthreshold for attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD), are associated with academic under-achievement. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=27426
in The British Journal of Psychiatry > Año 2013 - Vol. 203 - No. 4 (Octubre) . - pp. 265 - 271[artículo] Pre-school hyperactivity/attention problems and educational outcomes in adolescence : prospective longitudinal study [texto impreso] / Elizabeth Washbrook, Autor ; Carol Propper, Autor ; Kapil Sayal, Autor . - 2021 . - pp. 265 - 271.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in The British Journal of Psychiatry > Año 2013 - Vol. 203 - No. 4 (Octubre) . - pp. 265 - 271
Palabras clave: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad, Trastorno de conducta - psicología Resumen: High levels of attentional and hyperactivity problems in school-aged children, even if subthreshold for attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD), are associated with academic under-achievement. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=27426