Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Información del autor
Autor Andrea Grim |
Documentos disponibles escritos por este autor (1)



Nicotine improves probabilistic reward learning in wildtype but not alpha7 nAChR null mutants, yet alpha7 nAChR agonists do not improve probabilistic learning / Morgane Milienne-Petiot en European Neuropsychopharmacology, Año 2018 - Vol. 28 - No. 11 (Noviembre)
[artículo]
Título : Nicotine improves probabilistic reward learning in wildtype but not alpha7 nAChR null mutants, yet alpha7 nAChR agonists do not improve probabilistic learning Tipo de documento: texto impreso Autores: Morgane Milienne-Petiot, Autor ; Kerin K. Higa, Autor ; Andrea Grim, Autor Fecha de publicación: 2021 Artículo en la página: pp. 1217-1231 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Aprendizaje probabilístico de inversión, Receptor nicotínico de acetilcolina alfa7, Agonistas, Moduladores alostéricos positivosCognición, Esquizofrenia Resumen: Cognitive impairments, e.g., reward learning, are present in various psychiatric disorders and warrant treatment. Improving reward-related learning could synergistically enhance psychosocial treatments and cognition generally. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=26393
in European Neuropsychopharmacology > Año 2018 - Vol. 28 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1217-1231[artículo] Nicotine improves probabilistic reward learning in wildtype but not alpha7 nAChR null mutants, yet alpha7 nAChR agonists do not improve probabilistic learning [texto impreso] / Morgane Milienne-Petiot, Autor ; Kerin K. Higa, Autor ; Andrea Grim, Autor . - 2021 . - pp. 1217-1231.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in European Neuropsychopharmacology > Año 2018 - Vol. 28 - No. 11 (Noviembre) . - pp. 1217-1231
Palabras clave: Aprendizaje probabilístico de inversión, Receptor nicotínico de acetilcolina alfa7, Agonistas, Moduladores alostéricos positivosCognición, Esquizofrenia Resumen: Cognitive impairments, e.g., reward learning, are present in various psychiatric disorders and warrant treatment. Improving reward-related learning could synergistically enhance psychosocial treatments and cognition generally. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=26393